eksploatacja

Czy pasywny czy prawie pasywny to i tak ściany bym stawiał z betonu komórkowego bo dają najkorzystniejsze U, a o to przecież chodzi. BK można także spokojnie jeszcze docieplić jak by ktoś bardzo chciał i cieszyć się jeszcze niższymi kosztami eksploatacji. Czy pasywny czy prawie pasywny to i tak ściany bym stawiał z betonu komórkowego bo dają najkorzystniejsze U, a o to przecież chodzi. BK można także spokojnie jeszcze docieplić jak by ktoś bardzo chciał i cieszyć się jeszcze niższymi kosztami eksploatacji. też będę robił pomału i przemyślanie ale chciałbym zacząć jak najszybciej a to tak szybko sie nie da i przez to mnie aż nosi jak jest przykładowo ładna pogoda i można by było budować a to jeszcze do tego długa droga. zwykłe przepusty na wszystko co potrzebne w fund, czy gdzie tam jeszcze , to tylko wydaje sie takie oczywiste – wszystko wychodzi jak budynek juz stoi a tu kupę dziur trzeba wywiercić – a to kosztuje. A włożenie rurki oslonowej kosztuje  najciekawsze jest to że jak ktoś śledzi moje wpisy od dłuższego czasu to pewnie zdążył zauważyć że często zmieniała mi się koncepcja na  klimatyzacja Mokotów dom a najlepsze jest to że żadnej z nich ostatecznie nie wykluczam. każda kolejna była swego rodzaju ulepszeniem poprzedniej wersji lub zmianą na co innego co według mnie będzie lepsze. z początku byłem pewny że będzie projekt indywidualny ale teraz jestem przy wersji domu pasywnego lipińskich po lekkich zmianach jakie widzieliście. to teraz porównawczo pokażę. zdecyduję się na to bo oni opracowali go jako pasywny więc teoretycznie taki powinien mi wyjść i ma projekt rekuperacji. od razu będzie na płycie fundamentowej więc sprawa uproszczona i cena za projekt jest do przełknięcia. nie wiem jeszcze ile adaptacja będzie kosztować ale nawet jak drugie tyle to i tak dużo taniej niż indywidualny. bo za indywidualny to liczą nawet 150zł za m2 więc warto a tym bardziej że mi się podoba i jest zbliżony do tego co chcę. z początku myślałem że trochę duży ale lepiej parę metrów więcej niż potem pluć sobie w brodę że za mały jest, że nie ma gdzie dać tego czy tamtego. to teraz odpowiedziałeś sobie dlaczego w moim projekcie wyszły takie powierzchnie i nie zakładam że córka będzie z nami mieszkała dłużej niż do rozpoczęcia studiów mamy w sumie 3 sypialnie w tym jedną gościnną, a wszystko co poza „pasywną skorupą” to garaż, maszynownia z rodzajem spiżarni/browarni i rekreacja…
…co do projektu i adaptacji to musisz się liczyć ze sporymi kosztami, projekt gotowy o którym piszesz owszem spełnia wymogi budynku pasywnego ale nie jest kompletny w zakresie dokumentacji wykonawczej, obliczeń itp. no chyba że nie będziesz walczył o „dotację” ja z racji swojego zawodu walczę sam z tematem i jak przeliczyłem sobie m2 przez podaną przez ciebie stawkę to mi wyszedł kosmos, aż muszę to mojejna chwilę obecną mieszkając z teściową to mamy duży pokój jakieś 25m2 i mam bardzo mało miejsca nawet na ubrania i pewnie przez to nie lubię chodzić do sklepu je kupować bo nie mam gdzie dać. a wydaje się ze miejsca jest dużo. też nie ma co porównywać pokoju do domu ale trochę więcej miejsca nie zaszkodzi. tak na dobrą sprawę to zagospodarujemy każdy m2 domu więc tylko pozornie będzie za duży. bo na pietrze czyli w strefie nocnej będą tylko 3 pokoje więc ja z żoną 1 pokój, córka drugi a trzeci teoretycznie wolny to żona zrobi sobie tam gabinet a na dole w pokoju zrobię sobie siłownię i już miejsca braknie na inne przyjemności. nic tylko budować i mieszkać.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Uncategorized. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Skomentuj

